Kada neki profesionalac-grafičar zatraži vaš logotip u svrhu reprodukcije na npr. promotivnom panou, jumbo plakatu, vašem vozilu ili u tiskovini u kojoj ste zakupili cijelu stranicu u svrhu vlastite promidžbe, što ćete mu poslati?

Pismoslikarstvom se bavim više od 20 godina, a već desetak godina reproduciram logotipe izlagača na panoima raznih sajmova u Vukovarsko-srijemskoj županiji i već bezbroj puta sam doživio tragikomične situacije kada mi izlagač pošalje svoj “logotip” skinut s web-stranice, slikovnu datoteku od 17 kB u veličini (rezoluciji) 200×53 px, što izgleda otprilike ovako:

t-mark_logo-200x53

 

Iako mi pošiljatelj tvrdi da je ta sličica na web-stranici izgledala “potpuno jasno”, ja ju moram uvećati na npr. metar i pol širine. I tada dobijem ovo:

Logotip uvećan s dimenzije 100x59px

Bilo kakva obrada ovog “materijala” je nemoguća.

Kako izbjeći takve situacije?

ČUVAJTE IZVORNI LOGOTIP!

Kada od grafičkog dizajnera ili nekog drugog grafičara naručujete dizajn logotipa, zatražite njegovu kopiju u izvornim formatima. Dizajner bi vam trebao isporučiti logotip u prije svega vektorskom formatu, ako je to moguće (vektor unutar PDF datoteke ili u eps, cdr, ai, svg ili nekom drugom vektorskom formatu). Vektorski formati imaju tu prednost da ne gube oštrinu uvećanjem – logo u vektoru možete uvećati na veličinu zgrade od 20 katova, a da bridovi i kutovi i dalje ostanu oštri.

Ne rade svi dizajneri u vektorskim formatima. Ukoliko vam dizajner nije u stanju isporučiti logotip u vektorskom formatu, već samo u slici tj. bitmapi, dimenzije toga logotipa moraju se mjeriti u tisućama piksela (od 2000-3000 px naviše).

Ukoliko iz bilo kojeg razloga niste sačuvali izvorni logotip…

Pregledajte svoje računalo i svoj e-mail. Možda ga ipak pronađete u pošti koju ste slali nekom grafičaru. Ili – kontaktirajte nekoga od onih kojima ste ga slali, zamolite ih da ga potraže. Ili, u krajnjem slučaju – kontaktirajte ponovo dizajnera.

Ako ništa od toga ne upali, a vi nađete u računalu neku poprilično smanjenu sliku, ne očekujte besprijekornu kvalitetu reprodukcije, tj. kvaliteta reprodukcije ovisiti će o dobroj volji grafičara da vaš logotip rekonstruira.

Kao primjer, zalijepiti ću vam ovdje sliku koja nije savršenoj grafičkoj rezuluciji, ali spada u onu sivu zonu imena “mogao bi poslužiti, ako nema boljeg”… Već viđeni logotip u rezoluciji 1100×290 px:

Logotip 1100x290 px, kategorija "može proći, ako nema boljeg"...

Naoko izgleda OK, no pri uvećanju je ipak zamjetan gubitak kvalitete, ali u svakom slučaju može poslužiti kao dobra osnova za rekonstrukciju (ovo bi svaki bolji grafički dizajner ponovo transformirao u besprijekoran vektorski materijal).

I.. bitan savjet za kraj

Ako naručujete dizajn logotipa, zatražite ga u dvije verzije, da bi mogli bolje iskoristiti sve orijentacije površina tj. odnose dimenzija površina na koje ga poželite aplicirati. Ovako:

Logotip u dvije verzije

Toliko za sad o ovoj temi. Našlo bi se tu još puno stručnih izraza, no ovo je kratak praktični priručnik namijenjen osobama bez afiniteta za učenjem pojmova grafičke struke, a koji se s problematikom kvalitete logotipa ipak povremeno susretnu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *