Web stranica ili stranica na društvenoj mreži?

Posljednjih smo godina svjedoci ekspanzije društvenih mreža (npr. Facebook-a), te djelomičnog preseljenja poslovne promidžbe na stranice postavljene na društvenim mrežama.
Nove mogućnosti donijele su i nove dileme: gdje i kako se promovirati? Odgovor je jednostavan – najbolje je promovirati se na sve dostupne načine, ali nisu svi to u mogućnosti postići. Neki oblici promidžbe zahtijevaju vrijeme tj. ljudske resurse, neki oblici zahtijevaju novac, a neki oboje.

Da bi se lakše odlučili na koji ćete se način promovirati na internetu, iznijeti ću ovdje neke značajke najbitnijih oblika internetske zastupljenosti.

1. Web stranica

Web stranica (konvencionalna, ne misli se na web-shopove) je najslužbeniji oblik vaše promidžbe na internetu, svojevrstan internetski izlog vaše djelatnosti. Poželjno je imati ju, no, kao i sve drugo ona ima svojih prednosti i mana. Prednost je prije svega što ona može biti statična, tj. dugo vremena nepromijenjena (nakon izrade ne zahtijeva utrošak vašeg dragocjenog vremena) jer sadrži najbitnije informacije o vašoj djelatnosti dostupne putem pretraga na internetskim tražilicama (“Google”), osim toga može se koncipirati na način da bude pregledna tj. da potraga za ključnim informacijama na njoj bude brza i jednostavna.

Web stranica je također osnovni preduvjet za eventualnu promidžbu putem kontekstualnog oglašavanja na cijelom internetu (oglašavanje putem npr. Google-ovih programa “Adwords/Adsense” koji vašu stranicu mogu prikazivati u vrhu rezultata pretrage i plasirati putem svoje oglašivačke mreže na tisućama stranica diljem interneta).
Nedostatci web stranica su cijena izrade, smještaja i održavanja – web stranice nisu besplatne (ukoliko ih sami ne znate dizajnirati i održavati). Također, mogućnosti interakcije s klijentima/kupcima su manje nego u slučaju vašega prisustva na društvenim mrežama.

2. Stranica na društvenoj mreži (npr. Facebook-u)

Prednosti stranice na društvenoj mreži su što ju možete sami voditi i to najčešće potpuno besplatno, te što je to način izražene interakcije s klijentima/kupcima, jer se razmjena informacija odvija na dinamičan način putem javnih komentara i sustava privatnih poruka. Ležernija komunikacija također je jedna od odlika ovog načina internetske promidžbe.

Mane ovog načina promidžbe također postoje, prije svega potrebno je utrošiti mnogo truda i vremena (a također i pismenosti i vještine u ophođenju) da bi se proširio krug sljedbenika stranice (onih koji će vidjeti vaše objave). Trud potreban za plasman informacija moguće je smanjiti na način da platite za isticanje vaše stranice ili vaših objava, no nikako ga nije moguće potpuno anulirati, tj. dinamika vođenja stranice je najbitniji preduvjet uspješne promidžbe na društvenim mrežama.
Također, treba imati u vidu da mnogi ozbiljni korisnici interneta ne poznaju, tj. ignoriraju potragu za poslovnom suradnjom po društvenim mrežama (ako ste građevinski poduzetnik, niti jedan ozbiljan investitor vas neće tražiti putem društvenih mreža, jer to je ipak više način za komunikaciju s privatnim osobama, malim klijentima/kupcima tj. krajnjim korisnicima).

3. Nešto treće (internetski oglasnici, web-shopovi)

Ako se bavite trgovinom maloprodajnog tipa, jedan od efikasnih načina vašeg poslovanja je i prisustvo putem web-trgovina (“web shop”) i internetskih oglasnika. Kao konkretan primjer ovog načina poslovanja poslužit će mi autoservis koji se između ostalog bavi i prodajom rabljenih dijelova. Provjereno najefikasniji način njihove prodaje je prisustvo na popularnim internetskim malim oglasnicima. Osnovni nedostatci su da mali oglasnici uglavnom traže pretplatu od poslovnih korisnika (pravnih osoba), a vođenje web shopova karakteriziraju konkretne financijske obveze, uglavnom na redovnoj mjesečnoj osnovi.

O ovom načinu više nekom drugom prigodom, jer on više pripada u direktnu prodaju nego u sferu internetske promidžbe.

 

Zaključak je na vama.

Stavite na papir osnovne parametre (želite li u internetsku promidžbu radije uložiti vrijeme i trud ili novac, ili možda oboje, te prema kojem tipu klijenata ste orijentirani) i donesite odluku.