Dopire li vaša pošta do primatelja?

Settings

Mnoge postavke na serverima u svijetu mijenjaju se iz godine u godinu. Promjene su potaknute potrebom za unaprijeđenjem sigurnosti korisnika interneta, a također i borbom protiv enormnih količina spama (neželjene pošte) kojima je izložen svatko od nas.

Što učiniti ako ste normalan, uobičajeni korisnik elektroničke pošte koji se njome koristi samo za svakodnevnu poslovnu komunikaciju, bez slanja bilo kakvih velikoserijskih poruka koje bi se mogle okarakterizirati kao spam, ali svejedno dobivate pritužbe od svojih partnera i klijenata da vaša pošta ne dopire do njih? Ili, u boljem slučaju koji će vas natjerati na rješavanje problema, ako dobivate obavijest sustava da vaša poruka nije isporučena jer ju je blokirao odlazni server?

Dio na koji možete sami utjecati su vaše postavke elektronske pošte, u ovom slučaju postavke odlazne pošte (SMTP). Još nedavno ove su postavke mogle biti podešene na više načina, a da to ne utječe na isporučivost elektronske pošte, pa ste tako mogli svoju poštu poslati putem bilo kojeg funkcionalnog servera za koji ste u postavkama imali unešene ispravne vrijednosti.

Danas to više nije slučaj, jer je neprecizna definicija elektronskog identiteta pošiljatelja jedan od osnovnih razloga koji vašu poštu može učiniti neisporučivom. Poštu još uvijek možete poslati pomoću različitih SMTP postavki, no samo one, za vašu email adresu najtočnije definirane postavke, tu će poštu u konačnici dovesti do njezina cilja. U slučaju da vaš SMTP server ima definirane spf-filtere, poštu više nećete moći niti poslati bez točnih SMTP postavki.

Dakle, ako koristite e-mail adresu na vlastitoj domeni (primjer: xxyyzz@mojadomena.hr), točne SMTP postavke email klijenta su postavke za domenu mojadomena.hr, a ne više npr. mail.t-com.hr, mail.a1net.hr, mail.tele-2.hr ili slično.

U slučaju da koristite email adresu ISP-a (pružatelja usluge pristupa internetu) A1, SMTP postavke moraju biti one važeće za SMTP server A1 (mail.a1net.hr), za email adresu Hrvatskog Telekoma SMTP postavke moraju biti podešena na mail.t-com.hr itd.